Sprawozdania

SPRAWOZDANIA 2022 ROK

SPRAWOZDANIA 2021 ROK

 

SPRAWOZDANIA 2020 ROK

SPRAWOZDANIA 2019 ROK

SPRAWOZDANIA 2018 ROK

SPRAWOZDANIA 2017 ROK

SPRAWOZDANIA ZA 2016 ROK

SPRAWOZDANIA ZA 2015  ROK

SPRAWOZDANIA ZA 2014 ROK

 

SPRAWOZDANIA ZA 2013 ROK


SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z DZIAŁALNOŚCI PTWK O.T. „SALUTARIS”

W SANOKU ZA 2012 ROK.

 

  1. DANE O STOWARZYSZENIU

1. Adres: Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem Oddział Terenowy „Salutaris” w                         Sanoku, ul. Rynek 16, 38-500 Sanok

2. Wpis do KRS w dniu 18.09.2006, status OPP 18.07.2008
Nr KRS 0000263824
Nr REEGON 180169660
Nr NIP 687 185 58 02

  1. Skład Zarządu:
    – Prezes: Rojek Helena zam. 38-500 Sanok, ul. I Armii Wojska Polskiego 16/23
    – Z-ca prezesa: Percak Kazimierz zam. 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 41/31
    – Sekretarz: Załucka Henryka zam. 38-500 Sanok, ul. Sadowa 14/12
    – Skarbnik: Małecka Krystyna zam. 38-500 Sanok, ul. Kochanowskiego 21/2
    – Członek: Kraczkowska Zdzisława zam. 38-500 Sanok. ul. Zamkowa 3/4
    – Członek: Łuszczyński Zdzisław zam. 38-500 Sanok, ul. Błonie 18/ 1
    – Członek: Pelc Antoni zam. Bykowce ul. Sanowa 15, 38-500 Sanok

 

  1. CELE STATUTOWE

Celem  T.W.K. Oddział Terenowy „Salutaris” w Sanoku jest  działalność w sferze zadań           publicznych na rzecz osób niepełnosprawnych  a w szczególności:

1.  Pomoc społeczna osobom niepełnoprawnym ich rodzinom w trudnej sytuacji życiowej,
oraz wyrównywanie szans  tych osób i rodzin.
2.  Działalność  charytatywna na rzecz  osób niepełnosprawnych  i ich  rodzin.
3.  Działalność w środowisku  osób niepełnosprawnych na rzecz podtrzymywania
tradycji  narodowych , pielęgnowania polskości , oraz rozwoju świadomości narodowej,
obywatelskiej i kulturowej.
4.  Ochrona i promocja  zdrowia wśród osób niepełnosprawnych , oraz profilaktyka i rozwój
rehabilitacji  leczniczej.
5.  Promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej  osób niepełnosprawnych , pozostających
bez pracy  i zagrożonych zwolnieniem z pracy.
6.  Działalność wspomagającą  rozwój gospodarczy , w tym rozwój przedsiębiorczości
osób niepełnosprawnych.
7.  Działalność wspomagającą rozwój wspólnot i społeczności lokalnych w środowisku
osób niepełnosprawnych.
8.  Krzewienie nauki, edukacji, oświaty i wychowania w środowisku osób
niepełnosprawnych.
9.   Rozwój krajoznawstwa , oraz innych form wypoczynku osób niepełnosprawnych.
10. Rozwój kultury i sztuki wśród osób niepełnosprawnych.
11. Działalność na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego , oraz przeciwdziałanie                alkoholizmowi  i patologii społecznej jako źródłom  niepełnosprawności.

12. Pomoc ofiarom wypadków , katastrof , klęsk żywiołowych , konfliktów zbrojnych
i wojen zarówno w kraju jak i za granicą.
13. Upowszechnienie i ochrona praw osób niepełnosprawnych  jako konsumentów.
14. Działalność na rzecz integracji europejskiej , oraz   rozwijanie kontaktów i współpracy
między środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacji działających na ich rzecz
15. Promocja i organizacja wolontariatu działającego na rzecz osób niepełnosprawnych.

16. Działalność  popularyzatorska i organizacyjna w zakresie profilaktyki , leczenia ,
rehabilitacji , zaopatrzenia ortopedycznego , psychologii i pedagogiki , oraz zapobieganie
patologiom społecznym.
17. Upowszechnianie i ochrona praw kobiet niepełnosprawnych oraz działalność na rzecz
równych praw kobiet i mężczyzn pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
18. Działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między
środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacjami działającymi na ich rzecz.

III. FORMY DZIAŁALNOŚCI  STATUTOWEJ

1. Rozwijanie działalności , popularyzatorskiej za pośrednictwem środków  masowego
przekazu
2. Współpraca z centralnymi i terenowymi władzy państwowej i samorządowej , oraz
samorządami i organizacjami  społecznymi.

3. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom niepełnosprawnym i ich
rodzinom  w różnych formach.

4. Występowanie do odpowiednich władz z wnioskami  w sprawie osób niepełnosprawnych ,
warunków  ich życia i rehabilitacji oraz opiniowanie projektów aktów prawnych
dotyczących osób niepełnosprawnych.

5. Organizowanie imprez okazjonalnych i integracyjnych, turnusów rehabilitacyjnych ,
wycieczek turystyczno – krajoznawczych i innych.

6. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom poszkodowanym w wypadkach
komunikacyjnych i w czasie klęsk żywiołowych.
7. Rozwój i prowadzenie usług doradztwa oraz pomoc w załatwianiu spraw dla osób
niepełnosprawnych.

8. Prowadzenie zajęć edukacyjnych i szkoleniowych z zakresu celów  T.W.K.
9. Organizowanie specjalistycznej pomocy osobom zagrożonym przemocą w rodzinie.

 

 

W 2012 roku zrealizowano następujące zadania:

  1. 1. 2 lutego odbyło się w Restauracji  SANVIT Noworoczne Spotkanie Integracyjne, uczestniczyło 74 osoby.
  2. 24 maja  na Białej Górze w Sanoku odbyło się Integracyjne Witanie Wiosny 2012, udział wzięło 67 osób.
  3. 30 maja PTWK Krosno razem z naszym stowarzyszeniem integrowało się w Jasiu Wędrowniczku w Rymanowie .
  4. 25 lipca odbyło się spotkanie Krościenku Wyżnym w Parku Dworskim, TWK Krosno integrowało się z  TWK Sanok.
  5. 11 sierpnia zorganizowano 1-dniową wycieczkę do Wadowic i Inwałdu (zadanie dofinansowane było ze środków  PFRON z PCPR Sanok umowa nr 8/2012 z dnia 26.07.2012, uczestniczyło 44 osoby w tym 39 niepełnosprawnych i 5 opiekunów, pełny koszt wynosił 5.344,35 zł, dofinansowanie 3.206,61 zł, środki własne 2.137,74 zł).
  6. Na Białej Górze 6 września odbyło się  Integracyjne Pożegnanie Lata 2012 przy grillowaniu, uczestników było 63 osoby.
  7. 12 września gościnnie zarząd ( 8 osób )uczestniczył w Integracyjnym Spotkaniu przy Grillu w Jasiu Wędrowniczku w Rymanowie organizowanym przez PTWK Krosno.
  8. 24 października odbyło się Spotkanie z konsultantką firmy NUTRILITE, dystrybutorem zdrowej żywności i leków, wzięło udział 15 osób.
  9. 22 listopada 2012 w restauracji SANVIT w Sanoku odbyły się Andrzejki i Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych (każdy uczestnik otrzymał gadżet – długopis i kalkulator). Zadanie dofinansował PCPR ze środków PFRON, umowa nr 15/2012 z dnia 29.10.2012, pełny koszt 4.517,58 zł, dofinansowanie 2.710,55 zł środki własne 1.807,03 zł.

10.  29 listopada nasz zarząd ( 8 osób ) uczestniczył w Spotkaniu Integracyjnym Andrzejki w PTWK Krosno.

  1. W listopadzie złożyliśmy  wniosek do PCPR w Sanoku na dof. 2 zadań wycieczka do Wiednia i Andrzejki z Dniem Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.

12.  19 grudnia w biurze stowarzyszenia odbyła się wigilia, uczestniczyło 25 osób.

13.  Przez cały rok funkcjonowało  biuro 2 razy w tygodniu.

14.  Pomagaliśmy  w załatwieniu pozyskiwania dofinansowań do likwidacji barier w komunikowaniu, technicznych i architektonicznych oraz na turnusów  rehabilitacyjnych – wypełnianie wniosków.

  1. Pomagaliśmy w rozliczeniach PIT-ów podatku dochodowego.

16.  Cały  rok uiszczaliśmy składki członkowskie.

  1. Pozyskiwaliśmy  darowizny  i  1% podatku dochodowego.
  2. Pomogliśmy  finansowo naszemu członkowi będącemu w trudnej sytuacji życiowej i materialnej – udzielono 1 zapomogę.

19.  Na dzień 31 12,2012 roku stowarzyszenie liczy 109 członków w tym 5 nowo przyjętych, 2 zmarło a 4-em wygasło członkostwo.

20. Liczba osób objętych działaniem – 109 osób.

21.  Liczba członków Zarządu Oddziału – 7 osób

22. Liczba członków Komisji Rewizyjnej – 3 0s0by.

23.  Liczba członków Sądu Koleżeńskiego – 3 osoby.

 

Nie prowadzimy działalności gospodarczej, Zakładu Aktywizacji Zawodowej. Warsztatów Terapii  Zajęciowej i nie uczestniczymy w projektach UE.

Sekretarz Oddziału:                                                          Prezes Oddziału:

 

 

Henryka Załucka                                                                  Helena Rojek

 

Sanok dnia 21.01.2013

Sporządził: Zdzisława Kraczkowska Prezes: Helena Rojek

Sprawozdanie  Finansowe za okres od 01.01.2012 do 31.12.2012.

 

 

Bilans otwarcia na dzień 01.01.2012  wynosi       20.973,51

 

Przychody;   składki członkowskie                       2.148,–

wpisowe                                                 30,–

darowizny                                         1.900,–

odsetki                                                  280,76

1% podatku                                       1.951,30

Odpłatności    różne                           7.282,–

Dofin. Starostwo Pow.                       5.917,16

—————–

Razem                                            19.509,22

 

Koszty;   ryczałt                                                          800,–

koszty statutowe                                        8.239,76

czynsz                                                           800,94

woda                                                             170,41

energetyka                                                    127,83

delegacje                                                       195,20

prowizja                                                            8,–

zapomoga                                                      200,–

koszty administracyjne                               2.443,87

wycieczka                                                   5.280,–

W-wa  odpis KRS                                          250,–

———————-

razem                                                   18.516,01

 

Bilans zamknięcia                                                    21.966,72

 

Stowarzyszenie  nie prowadzi działalności gospodarczej.

Utrzymujemy się ze składek członkowskich, darowizn i  1% podatku.

Księgowa stowarzyszeni:                                              Prezes:

Zdzisława Kraczkowska                                        Helena Rojek

Sanok dnia 21.01.2013.

SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE  Z  DZIAŁALNOŚCI  POLSKIEGO TOWARZYSTWA  WALKI  Z  KALECTWEM  ODDZIAŁ TERENOWY „SALUTARIS”  W  SANOKU  ZA  OKRES  OD  01.01.2011  DO  31.12.2011  R.

 

  1. DANE O STOWARZYSZENIU

 

  1. Adres: Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem Oddział Terenowy „Salutaris” w Sanoku, ul. Rynek 16, 38-500 Sanok
  2. Wpis do KRS w dniu 18.09.2006, status OPP 18.07.2008
    Nr KRS 0000263824
    Nr REEGON 180169660
    Nr NIP 687 185 58 02
  3. Skład Zarządu:
    – Prezes: Rojek Helena zam. 38-500 Sanok, ul. I Armii Wojska Polskiego 16/23
    – Z-ca prezesa: Percak Kazimierz zam. 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 41/31
    – Sekretarz: Załucka Henryka zam. 38-500 Sanok, ul. Sadowa 14/12
    – Skarbnik: Małecka Krystyna zam. 38-500 Sanok, ul. Kochanowskiego 21/2
    – Członek: Kraczkowska Zdzisława zam. 38-500 Sanok. ul. Zamkowa 3/4
    – Członek: Łuszczyński Zdzisław zam. 38-500 Sanok, ul. Błonie 18/ 1
    – Członek: Pelc Antoni zam. Bykowce ul. Sanowa 15, 38-500 Sanok

 

II. CELE STATUTOWE

Celem  T.W.K. Oddział Terenowy „Salutaris” w Sanoku jest  działalność w sferze zadań publicznych na rzecz osób niepełnosprawnych  a w szczególności:
1.  Pomoc społeczna osobom niepełnoprawnym ich rodzinom w trudnej sytuacji życiowej,
oraz wyrównywanie szans  tych osób i rodzin.
2.  Działalność  charytatywna na rzecz  osób niepełnosprawnych  i ich  rodzin.
3.  Działalność w środowisku  osób niepełnosprawnych na rzecz podtrzymywania
tradycji  narodowych , pielęgnowania polskości , oraz rozwoju świadomości narodowej,
obywatelskiej i kulturowej.
4.  Ochrona i promocja  zdrowia wśród osób niepełnosprawnych , oraz profilaktyka i rozwój
rehabilitacji  leczniczej.
5.  Promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej  osób niepełnosprawnych , pozostających
bez pracy  i zagrożonych zwolnieniem z pracy.
6.  Działalność wspomagającą  rozwój gospodarczy , w tym rozwój przedsiębiorczości
osób niepełnosprawnych.
7.  Działalność wspomagającą rozwój wspólnot i społeczności lokalnych w środowisku
osób niepełnosprawnych.
8.  Krzewienie nauki, edukacji, oświaty i wychowania w środowisku osób
niepełnosprawnych.
9.   Rozwój krajoznawstwa , oraz innych form wypoczynku osób niepełnosprawnych.
10. Rozwój kultury i sztuki wśród osób niepełnosprawnych.
11. Działalność na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego , oraz przeciwdziałanie
alkoholizmowi  i patologii społecznej jako źródłom  niepełnosprawności.
12. Pomoc ofiarom wypadków , katastrof , klęsk żywiołowych , konfliktów zbrojnych
i wojen zarówno w kraju jak i za granicą.
13. Upowszechnienie i ochrona praw osób niepełnosprawnych  jako konsumentów.
14. Działalność na rzecz integracji europejskiej , oraz   rozwijanie kontaktów i współpracy
między środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacji działających na ich rzecz
15. Promocja i organizacja wolontariatu działającego na rzecz osób niepełnosprawnych.

16. Działalność  popularyzatorska i organizacyjna w zakresie profilaktyki , leczenia ,
rehabilitacji , zaopatrzenia ortopedycznego , psychologii i pedagogiki , oraz zapobieganie
patologiom społecznym.
17. Upowszechnianie i ochrona praw kobiet niepełnosprawnych oraz działalność na rzecz
równych praw kobiet i mężczyzn pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
18. Działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między
środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacjami działającymi na ich rzecz.

III. FORMY DZIAŁALNOŚCI  STATUTOWEJ

1. Rozwijanie działalności , popularyzatorskiej za pośrednictwem środków  masowego
przekazu
2. Współpraca z centralnymi i terenowymi władzy państwowej i samorządowej , oraz
samorządami i organizacjami  społecznymi.

3. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom niepełnosprawnym i ich
rodzinom  w różnych formach.

4. Występowanie do odpowiednich władz z wnioskami  w sprawie osób niepełnosprawnych ,
warunków  ich życia i rehabilitacji oraz opiniowanie projektów aktów prawnych
dotyczących osób niepełnosprawnych.

5. Organizowanie imprez okazjonalnych i integracyjnych, turnusów rehabilitacyjnych ,
wycieczek turystyczno – krajoznawczych i innych.

6. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom poszkodowanym w wypadkach
komunikacyjnych i w czasie klęsk żywiołowych.
7. Rozwój i prowadzenie usług doradztwa oraz pomoc w załatwianiu spraw dla osób
niepełnosprawnych.

8. Prowadzenie zajęć edukacyjnych i szkoleniowych z zakresu celów  T.W.K.
9. Organizowanie specjalistycznej pomocy osobom zagrożonym przemocą w rodzinie.

W 2011 roku zrealizowano następujące zadania:

  1. 1. 20 stycznia  odbyło się w Domu Turysty Spotkanie Integracyjne-Noworoczne.
  2. W Domu Turysty zorganizowaliśmy 24 lutego Spotkanie z okazji Dnia Kobiet i Dnia Mężczyzny.
  3. Wycieczka do Wieliczki. Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej i Oświęcimia odbyła się w dniach 6 – 7 maja 2011.
  4. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie Miasta Sanoka to projekt  300 laptopów i Internet bezpłatny, uczestniczą w nim członkowie.
  5. W maju w naszym biurze złożył wizytę P. Burmistrz W. Blecharczyk.
  6. W dniu 31 maja TWK Krosno razem z naszym stowarzyszeniem integrowało się w Jasiu Wędrowniczku w Rymanowie .
  7. 4 czerwca zorganizowaliśmy pielgrzymko – wycieczkę do Niżankowic – Ukraina.
  8. 8. 21 czerwca odbyła się wycieczka do Zamościa i okolic dofinansowana z PCPR-u. umowa nr 3/2011 z dnia 20 maja 2011, uczestniczyło 32 osoby, pełny koszt zadania 3.500–zł, dofinansowanie – 2000, 00 zł.
  9. 5 lipca nasi członkowie P. Z. Kraczkowska i P. H. Pawiński odebrali z rąk P. Prezesa Z.G. z Warszawy Złotą Księgę TWK.

10.  Spotkanie integracyjne w Krościenku Wyżnym odbyło się 21 lipca, TWK Krosno i TWK Sanok.

  1. Na Białej Górze w dniu 28 lipca odbyło się Spotkanie integracyjne – grillowanie.

12.  6 sierpnia zorganizowaliśmy Pielgrzymko – wycieczkę do Niżankowic – Ukraina.

13.  W dniach od 27 sierpnia do 10 września 2011 roku w Iwoniczu Zdroju odbył się turnus rehabilitacyjny,  15 osób. 2 turnusy.

14.  24 września odbyła się pielgrzymko – wycieczka do Dębowca i Trzcinicy.

  1. 1 października pielgrzymko-wycieczka do Niżankowic.

16.  Gościnnie zarząd nasz Uczestniczył w Spotkaniu Integracyjnym Andrzejki  w dniu 22 listopada w Krośnie.

  1. Złożyliśmy w listopadzie wniosek na dofinansowanie 2 zadań wycieczka  Inwałd i Andrzejki.

18.  24 listopada odbyło się Spotkanie Integracyjne – Andrzejki , dofinansowane ze środków PFRON, Umowa nr 11/2011 z dnia 7 listopada 2011,  pełny koszt zadania 2.870,37 zł, dofinansowanie 1.600,00 zl uczestniczyło 76 osób.

19.  19 grudnia w biurze stowarzyszenia odbyła się wigilijka.

20. Przez cały rok funkcjonowało  biuro 2 razy w tygodniu.

21.  Pomagaliśmy  w załatwieniu pozyskiwania dofinansowań do likwidacji barier w komunikowaniu, technicznych i architektonicznych oraz na turnusów  rehabilitacyjnych – wypełnianie wniosków.

22. Pomagaliśmy członkom w rozliczaniu rocznym podatku dochodowego (PIT-y)

23. Cały  rok uiszczaliśmy składki członkowskie.

24. Pozyskiwaliśmy  darowizny  i 1% podatku dochodowego.

25.  Pomagaliśmy  finansowo naszym członkom będącym w trudnej sytuacji życiowej i materialnej – udzielono 3 zapomogi.

26. Stowarzyszenie na dzień 31 12.2011 roku liczy 118 członków w tym 11 nowo przyjętych.

Sekretarz Oddziału                                                     Prezes Oddziału

Henryka Załucka                                                  Helena Rojek

 

Sanok  20.01.2013

Sprawozdanie  Finansowe za okres od 01.01 2011 – 31.12.2011.

Bilans otwarcia na dzień 01.01.2011  wynosi       21 725.12

Przychody;   składki członkowskie                      2 280.–

wpisowe                                                66.–

darowizny                                           700.–

odsetki                                                280.–

1% podatku                                     3 075.63

odpłatności    różne                         8 420.–

dofinansowanie  PCPR                   3 600.–

—————

Razem                                         18 421.63

Koszty;  ryczałt                                                        800.–

koszty statutowe                                     9 476.99

czynsz                                                        588.60

woda                                                             91.51

energetyka                                                    71.57

delegacje                                                      59.96

prowizja                                                       17.50

zapomoga                                                   550. —

koszty administracyjne                            1 867.11

wycieczka                                                5 650. —

——————

razem                                               19 173.24

Bilans zamknięcia                                                20 973.51

Stowarzyszenie     nie prowadzi działalności gospodarczej.

Utrzymujemy się ze składek   członkowskich, darowizn i  1% podatku.

Księgowy Oddziału                                   Prezes Oddziału

Zdzisława Kraczkowska                           Helena Rojek

Sanok dnia 20.01.2012

Ksiegowy-Zdzisława Kraczkowska Prezes Helena Rojek

Sanok dnia 20.01.2012

Ksiegowy- Zdzisława Kraczkowska Prezes-Helena Rojek

SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z DZIAŁALNOŚCI POLSKIEGO TOWARZYSTWA WALKI Z KALECTWEM ODDZIAŁ TERENOWY „SALUTARIS” W SANOKU ZA 2010 ROK

I. DANE O STOWARZYSZENIU:

  1. Adres: Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem Oddział Terenowy „Salutaris” w Sanoku, ul. Rynek 16, 38-500 Sanok
  2. Wpis do KRS w dniu 18.09.2006, status OPP 18.07.2008
    Nr KRS 0000263824
    Nr REEGON 180169660
    Nr NIP 687 185 58 02
  3. Skład Zarządu:
    – Prezes: Rojek Helena zam. 38-500 Sanok, ul. I Armii Wojska Polskiego 16/23
    – Z-ca prezesa: Percak Kazimierz zam. 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 41/31
    – Sekretarz: Załucka Henryka zam. 38-500 Sanok, ul. Sadowa 14/12
    – Skarbnik: Małecka Krystyna zam. 38-500 Sanok, ul. Kochanowskiego 21/2
    – Członek: Kraczkowska Zdzisława zam. 38-500 Sanok. ul. Zamkowa 3/4
    – Członek: Łuszczyński Zdzisław zam. 38-500 Sanok, ul. Błonie 18/ 1
    – Członek: Pelc Antoni zam. Bykowce ul. Sanowa 15, 38-500 Sanok

II. CELE STATUTOWE:

Celem T.W.K. Oddział Terenowy „Salutaris” w Sanoku jest działalność w sferze zadań publicznych na rzecz osób niepełnosprawnych a w szczególności:
1. Pomoc społeczna osobom niepełnoprawnym ich rodzinom w trudnej sytuacji życiowej, oraz wyrównywanie szans tych osób i rodzin.
2. Działalność charytatywna na rzecz osób niepełnosprawnych i ich rodzin.
3. Działalność w środowisku osób niepełnosprawnych na rzecz podtrzymywania tradycji narodowych , pielęgnowania polskości , oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
4. Ochrona i promocja zdrowia wśród osób niepełnosprawnych , oraz profilaktyka i rozwój rehabilitacji leczniczej.
5. Promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych , pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy.
6. Działalność wspomagającą rozwój gospodarczy , w tym rozwój przedsiębiorczości osób niepełnosprawnych.
7. Działalność wspomagającą rozwój wspólnot i społeczności lokalnych w środowisku osób niepełnosprawnych.
8. Krzewienie nauki, edukacji, oświaty i wychowania w środowisku osób niepełnosprawnych.
9. Rozwój krajoznawstwa , oraz innych form wypoczynku osób niepełnosprawnych.
10. Rozwój kultury i sztuki wśród osób niepełnosprawnych.
11. Działalność na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego , oraz przeciwdziałanie alkoholizmowi i patologii społecznej jako źródłom niepełnosprawności.
12. Pomoc ofiarom wypadków , katastrof , klęsk żywiołowych , konfliktów zbrojnych i wojen zarówno w kraju jak i za granicą.
13. Upowszechnienie i ochrona praw osób niepełnosprawnych jako konsumentów.
14. Działalność na rzecz integracji europejskiej , oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacji działających na ich rzecz
15. Promocja i organizacja wolontariatu działającego na rzecz osób niepełnosprawnych.
16. Działalność popularyzatorska i organizacyjna w zakresie profilaktyki , leczenia , rehabilitacji , zaopatrzenia ortopedycznego , psychologii i pedagogiki , oraz zapobieganie patologiom społecznym.
17. Upowszechnianie i ochrona praw kobiet niepełnosprawnych oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
18. Działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między środowiskami osób niepełnosprawnych i organizacjami działającymi na ich rzecz.


III. FORMY DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ:

1. Rozwijanie działalności , popularyzatorskiej za pośrednictwem środków masowego przekazu.
2. Współpraca z centralnymi i terenowymi władzy państwowej i samorządowej , oraz samorządami i organizacjami społecznymi.
3. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom niepełnosprawnym i ich rodzinom w różnych formach.
4. Występowanie do odpowiednich władz z wnioskami w sprawie osób niepełnosprawnych , warunków ich życia i rehabilitacji oraz opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących osób niepełnosprawnych.
5. Organizowanie imprez okazjonalnych i integracyjnych, turnusów rehabilitacyjnych , wycieczek turystyczno – krajoznawczych i innych.
6. Udzielenie pomocy materialnej i organizacyjnej osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych i w czasie klęsk żywiołowych.
7. Rozwój i prowadzenie usług doradztwa oraz pomoc w załatwianiu spraw dla osób niepełnosprawnych.
8. Prowadzenie zajęć edukacyjnych i szkoleniowych z zakresu celów T.W.K.
9. Organizowanie specjalistycznej pomocy osobom zagrożonym przemocą w rodzinie.

W 2010 roku zrealizowano następujące zadania:

  • W dniu 21 stycznia 2010 roku odbyło się Integracyjne Spotkanie Noworoczne, na którym gościliśmy Burmistrza Miasta Sanoka, Zarząd zaprzyjaźnionego PTWK Oddziału Terenowego z Krosna, sympatyków – członków Polskiego Związku Niewidomych Koła z Sanoka oraz członków naszego stowarzyszenia, uczestniczyło 98 osób.
  • W styczniu udzielono jedną zapomogę dla naszego członka w kwocie 300,00 zł (słownie: trzysta zl 00/100).
  • W dniu 11 marca odbyło się spotkanie członków stowarzyszenia, na którym poinformowano członków o do finansowaniu do turnusów rehabilitacyjnych, likwidacji barier w komunikowaniu się, technicznych, architektonicznych i do zakupów sprzętu rehabilitacyjnego. Spotkanie to połączono z Dniem Kobiet i Dniem Mężczyzny, które odbyło się w restauracji „PALERMO” z poczęstunkiem, uczestniczyło 76 osób.
  • W dniu 10 marca odbyło się w biurze stowarzyszenia spotkanie z władzami miasta Sanoka, odwiedził nas Pan Burmistrz Wojciech Blecharczyk i Pan Marian Kurasz, uczestniczyło 25 członków stowarzyszenia. Na spotkaniu poruszano sprawy dotyczące osób niepełnosprawnych.
  • 20 maja wspólnie z TWK O.T. w Krośnie uczestniczyło 22 osoby w Spotkaniu Integracyjnym w „Jasiu Wędrowniczku” w Rymanowie.
  • W maju, sierpniu i październiku odbyły się dwie wycieczki – pielgrzymki do Niżankowic na Ukrainę. Uczestniczyło 135 członków stowarzyszenia – koszt zadania 4.050,00 zł.
  • 1 czerwca zorganizowaliśmy Spotkanie Integracyjne – Ognisko – Grillowanie pod Białą Górą, uczestniczyło w nim 94 osoby. Gościliśmy Pana Burmistrza, Przedstawiciela Straży Miejskiej, zaprzyjaźnionych członków PTWK Oddział Terenowy z Krosna i naszych członków.
  • W dniach 25 do 27 czerwca odbyła się 3-dniowa wycieczka do Wrocławia na Panoramę Racławicką i okolice Dolnego Śląska. Zgodnie z umową nr 7/2010 z dnia 15 czerwca 2010 roku otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 10.400,00 (słownie: dziesięć tysięcy czterysta zł 00/100) ze środków PFRON, pozostała część środki własne, uczestniczyło 35 osób – pełny koszt zadania 15.900,00 zł.
  • W dniu 29 lipca wspólnie z oddziałem PTWK z Krosna organizowaliśmy Spotkanie Integracyjne w Krościenku Wyżnym, uczestniczyło 22 członków naszego oddziału.
  • Zaplanowany grupowy turnus rehabilitacyjny nie odbył się z braku dofinansowania. Wyjechało 5 osób indywidualnie do Iwonicza Zdroju.
  • Dnia 7 października odbyło się Spotkanie Integracyjne w Myczkowcach, w którym uczestniczyło 27 osób. Zwiedzaliśmy tam Ogród Ekumeniczny, Ogród Biblijny i Ogród Zoologiczny, a po zwiedzaniu odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasy. W drodze powrotnej z Myczkowiec wstąpiliśmy do Zwierzynia by zobaczyć miejsce kultu religijnego – Drogę Krzyżową i Kaplicę Matki Bożej ze źródełkiem.
  • Dnia 25 listopada odbyło się w restauracji „Dom Turysty” Integracyjne Spotkanie Andrzejkowe połączone z zabawą taneczną, uczestniczyło 96 osób, nasi członkowie, goście i sympatycy. Zgodnie z umową nr 15/2010 z dnia 15 listopada na w/w zadanie otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 2.100,00 zł (słownie: dwa tysiące sto złotych 00/100) ze środków PFRON z PCPR w Sanoku, pozostałą część kosztów zadania pokryliśmy ze środków własnych – pełny koszt zadania 3.685,39 zł .
  • W listopadzie złożyliśmy wniosek na dofinansowanie na wycieczkę na Mazury i spotkanie integracyjne w Jasiu Wędrowniczku, zaplanowane na 2011 rok. W maju i grudniu odbyły się spotkania z przedstawicielami firm reklamujących „Zdrowe życie”, uczestniczyło 44 osoby. Nabywaliśmy 1% podatku dochodowego, darowizny i dofinansowania i uiszczaliśmy składki członkowskie.
  • Dzięki staraniom zarządu w 2010 otrzymaliśmy: darowizny – 3.000,00 zł jako OPP 1% podatku dochodowego – 2.558,10 zł Otrzymane środki przeznaczyliśmy na działalność statutową stowarzyszenia. Zarząd pracował nieodpłatnie . Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.
  • Nie nawiązaliśmy współpracy z PKPS-em ponieważ zmieniły się zasady przyznawania darów rzeczowych-żywności (duża ilość członków nie kwalifikowała się ze względu na przekroczenie dochodu na 1 członka w rodzinie).
  • Przez cały rok prowadziliśmy biuro czynne 2 razy w tygodniu.
  • Liczba członków na dzień 31.12.2010 roku wynosi 116 osób.
  • Przez cały rok pomagaliśmy w załatwianiu spraw urzędowych, prawnych, dotyczących zatrudnienia naszym członkom.
  • Informowaliśmy również gdzie można otrzymać bezpłatną pomoc prawną, doradcy zawodowego czy psychologiczną.
  • Rozliczaliśmy członkom deklaracje PIT za 2010 rok.
  • Prezes naszego stowarzyszenia P. Helena Rojek jest członkiem  Powiatowej Społecznej Rady d.s. Osób Niepełnosprawnych w Sanoku.

IV. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.

Sanok 19.01.2011 rok                                     Prezes Zarządu

Helena Rojek

Bilans 2010

Rachunek wyników 2010

Sprawozdanie finansowe 2010